Przejdź do głównej zawartości

woda

koleżanka, która zaledwie kilka lat temu zdecydowała się na pc (po dyskusjach zresztą ze mną) pc zakupiła 3.5 roku temu instalacja sobie śmigałą do zeszłego miesiąca, kiedy standardowy serwis (instalator PC robił u niej cały wod-kan i reku - więc przyjechał sobie zobaczyć czy nie ma problemów) coś się przyczepił pracy jakichś pompek po diagnozie okazało się że twarda woda powoduje zapychanie zbiornika CWU oraz pompek obiegowych i cyrkulacji woda ma u niej twardość 22 w skali niemieckiej (tyle ona wie i mi powiedziała) nastąpił zakup i założenie zmiękczacza wody za wodomierzem... i traktowałbym to jako ciekawostkę gdyby nie to że woda u mnie ma 24 w skali niemieckiejCo do zbiornika CW (nie wężownicy!) i pompy cyrkulacyjnej CW takie zjawisko w okolicach Opola należy uznać za normalne. U siebie zmiękczam wodę do ok. 5,5 dh, głównie dla zdrowia. Taką też wodę zalałem do obiegu grzewczego; rurkom miedzianym całkowicie zmiękczona woda podobno nie służy. Przy 24 dh będziesz miał za niedługo pewne problemy z zakamienieniem zbiornika, rur, pompy cyrk pogotowie wodociągowe . w obiegu wody użytkowej. spotkaliście się z problemem twardości wody w kontekście pomp ciepła (podobno bez różnicy czy pc czy ekogroszek, każdy bojler czy kocioł ma przy twardej wodzie przechlapane, ale PC ciut więcej kosztuje)Twoja pompa nie ma już do czynienia z tą twardą wodą .Została już napełniona , kamień już osiadł .Teraz możesz usunąć kamień przez płukanie chemiczne ( zawsze zalecane nowych instalacjach). A zmiękczacz ma wady i zaletyRaczej nie masz się czym przejmować. W obiegu GZ co miało się wytrącić to się wytrąciło a w przypadku CWU to masz zbiornik ze stali nierdzewnej a do mniej kamień się nie chce przyczepiać. Co najwyżej za jakiś czas bedziesz miał trochę osadu na dnie zbiornika ale w tej części nie masz wymiennika więc raczej Ci to nie przeszkadza. _ kosztuje -woda jest szkodliwa dla zdrowia ( znaczna ilość jonów sodu) jest agresywna teraz całe święta myślę o zmiękczaczu wody - głównie ze względu na urządzenia i pc

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

pretekst

Masz absolutną rację. Cena mieszkania ZAWSZE będzie sumą maksymalnej kwoty możliwej do wyciśnięcia z klienta plus wszystkie możliwe dopłaty. Identycznie jest z cenami pogrzebów: to niezmiennie jest dokładnie 100% zasiłku pogrzebowego.Ja mieszkam w Opolskim i u mnie polowa rodziny wyjezdza za granice do pracy, ja tez jezdzilem ale mi się odechcialo to chciałem znaleźć prace w Polsce, znalazłem ale raz na kilka dni a raz na miesiąc bo na tyle miałem uwowe i zresztą za minimalna stawke, teraz zarejestrowałem się w urzędzie pracy i siedze już od dłuższego czasu na bezrobociu, na moim przykładzie musze stwierdzić ze rząd jest oderwany od zwykłych ludzi i wmawia mity ze jest niskie bezrobocie, oczywiście niby jest ale dlatego ze dużo osob znalazło zatrudnienie za granica, po drugie niby pracodawcy tak bardzo bija się o pracowników a do mnie nikt się nie zgłasza, a urząd pracy milczy.Po prostu centra miast są wypełniane przez biurowce, markety i inne molochy w których się pracuje a nie mieszk

miasto

W miastach strach żyć smród brud spalin pełno parkingów na osiedlach brak trawiastych placów zabaw brak .Rodzi się przemoc wykluwają się nowe choroby . Ja myślę o zamieszkaniu na wsi lub całkowicie wynieść się do innego kraju . Nawet myślę o Ukrainie tam przynajmniej każde dziecko ma gdzie pobiegać po trawie ,tam przynajmniej jest masowy zakaz wycinek.No i zdziwieni są? Ja w UK kupiłem dom za 100tyś funtów. U mnie w mieście rodzinnym o podobnej ilość mieszkańców kosztuje podobnie lub więcej. W Polsce zarabiałem 5 razy mniej. Jak pani posieł bo inaczej jej nie można nazwać wypowiada się, że w Polsce nie można wyżyć za 6 tyś pln to normalni ludzie jak się czują? Nigdy nie wrócę do tego chorego kraju.Nikt nie ucieka tylko z metropolii przeprowadzają się na wieś :) Jak już ktoś napisał przyczyną są horrendalne stawki za metr kwadratowy mieszkań w miastach . Zrobiłem dokładnie to samo nie będę płacił po 5000m2 jak mogę wybudować się 7km za 2200zł za metr. jest kilka miast, ktore sie nie wy

zbiornik

Gdyby tak miało być, to po co koledze ten zbiornik? Woda niech sobie odpłynie i cześć! Wasze sugestie mają taki rezultat, że po deszczu kolega zostanie z pustym zbiornikiem na deszczówkę. To po co mu ten zbiornik? Wystarczyłaby płytka studzienka. Po co utrzymywac poziom wody u gory, czekac az sie studzienka napelni. Ma studnie z kregow, wiec raczej nie mega wielkiej pojemnosci. Taka wode powinno sie wypompowywac jak najwczesniej, bo jak bedzie prawie pelno i oberwie sie chmura, to moze sie pompa okazac za malo wydajna. Wtedy zbiornik stanie sie buforem miedzy duzym opadem a mniej wydajna pompa.Zbiornik może mieć dwie funkcje. Albo gromadzi deszczówkę do wykorzystania albo gromadzi deszczówkę, aby ją powoli rozlać, stanowi tylko bufor budowa przyłącza wody i kanalizacji, w celu uniknięcia kałuż. Może pełnić obie funkcje, ale to oznacza że pewna część pojemności zbiornika jest normalnie pusta, dla przyjęcia gwałtownego opadu, a w reszcie gromadzi wodę na zapas. Taki zbiornik z "prz