Przejdź do głównej zawartości

woda doprowadzenie

 instalacji wody uzytkowej wykonanej z miedzi i watki traktujace o miedzi to stare kotlety (grubo sprzed 2010r).
Czy ktos z Was rozprowadzil u siebie instalacje wody w miedzi? Wiem, ze moze woda do kibla w miedzi to zbytek laski ale skoro zdecydowalem sie na taka technologie to robienie dwoch nitek w plastiku tylko do kibli byloby malo rozsadne.
Pomijam dysuksje dlaczego miedz, a nie plastik. Czytalem wady i zalety obu systemow i wole umrzec od jonow miedzi niz od jonow poli-czegos wypompowywanie wody z garaży czego powtorzyc nawet nie umiem. Nie pytam zatem czy miedz czy plastik bo bedzie miedz.Instalację mam z PP zgrzewanego, w większości jest to Vawin Ekoplastik,ale dokrętki robiłem kupowaną w Leroju Sigmą.

Średnice robiłem według zasady:
- podejścia do baterii - fi20
- zasilanie podejść" fi25 (w praktyce: od podejścia leciałem średnicą 20 do najbliższego rozgałęzienia, dalej już średnicą oczko wyżej.
- piony i zasilanie od węzła wodociągowego: fi32. Z pionami przesadziłem, spokojnie wystarczyłoby tam fi25.
- recyrkulacja: fi20. Chciałem fi16, ale wybito mi ten pomysł z głowy, z powodu, że rurki PP fi16 się trudno zgrzewa, łatwo zchrzanić.

Jedyny wyjątek od tych reguł to zasilanie kranów ogrodowych, wykonane jako osobna instalacja z możliwością odcięcia i łatwego spuszczenia wody bez konieczności przedmuchiwania, ta jest wykonana w całości z fi25 i to rozwiązanie polecam - silny strumień wody z dużą wydajnością w ogrodzie się bardzo czasem przydaje.
Jakie srednice przyjac? Z projektantem nie chce mi sie nawet gadac bo jak mantre powtarza "plastik, teraz sie robi w plastiku". Weź sobie dwa metry cienkiej rurki "do akwarium" i porównaj strumień lecącej przez nią wody z dwoma metrami przyzwoitego szlaucha ogrodowego w którym jedynie na końcu jest wstawiona zwężka z kawałeczka takiej rurki, sam zobaczysz o co chodzi. Za cienka rurka to nie tylko "wąskie gardło", to również większe opory przepływu po drodze.

Co do samych średnic, o które pyta autor wątku nie wypowiadam się, bo nie znam się na miedzi.
Zamierzam glowna rurke dac 22mm, potem w scianach 18mm, a bezposrednio do kranow odejsc 15mm. Bedzie dzialac? Martwi mnie tylko wanna. Nie chce czekac pol h na napelnienie wanny. A kapiele beda czeste. Do wanny moze 18mm?Średnica rurek do wanny nie będzie miała znaczenia, i tak o przepustowości (ilości przepływającej wody) decyduje wężyk do baterii czy sam kran. Zastosowanie nawet 1calowej rurki nic nie zmieni.
A miedż możesz śmiało dać, tylko wstaw ją w warstwę termoizolacji podłogowej bo Ci wystygnie nim dopłynie do wanny!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

pretekst

Masz absolutną rację. Cena mieszkania ZAWSZE będzie sumą maksymalnej kwoty możliwej do wyciśnięcia z klienta plus wszystkie możliwe dopłaty. Identycznie jest z cenami pogrzebów: to niezmiennie jest dokładnie 100% zasiłku pogrzebowego.Ja mieszkam w Opolskim i u mnie polowa rodziny wyjezdza za granice do pracy, ja tez jezdzilem ale mi się odechcialo to chciałem znaleźć prace w Polsce, znalazłem ale raz na kilka dni a raz na miesiąc bo na tyle miałem uwowe i zresztą za minimalna stawke, teraz zarejestrowałem się w urzędzie pracy i siedze już od dłuższego czasu na bezrobociu, na moim przykładzie musze stwierdzić ze rząd jest oderwany od zwykłych ludzi i wmawia mity ze jest niskie bezrobocie, oczywiście niby jest ale dlatego ze dużo osob znalazło zatrudnienie za granica, po drugie niby pracodawcy tak bardzo bija się o pracowników a do mnie nikt się nie zgłasza, a urząd pracy milczy.Po prostu centra miast są wypełniane przez biurowce, markety i inne molochy w których się pracuje a nie mieszk

miasto

W miastach strach żyć smród brud spalin pełno parkingów na osiedlach brak trawiastych placów zabaw brak .Rodzi się przemoc wykluwają się nowe choroby . Ja myślę o zamieszkaniu na wsi lub całkowicie wynieść się do innego kraju . Nawet myślę o Ukrainie tam przynajmniej każde dziecko ma gdzie pobiegać po trawie ,tam przynajmniej jest masowy zakaz wycinek.No i zdziwieni są? Ja w UK kupiłem dom za 100tyś funtów. U mnie w mieście rodzinnym o podobnej ilość mieszkańców kosztuje podobnie lub więcej. W Polsce zarabiałem 5 razy mniej. Jak pani posieł bo inaczej jej nie można nazwać wypowiada się, że w Polsce nie można wyżyć za 6 tyś pln to normalni ludzie jak się czują? Nigdy nie wrócę do tego chorego kraju.Nikt nie ucieka tylko z metropolii przeprowadzają się na wieś :) Jak już ktoś napisał przyczyną są horrendalne stawki za metr kwadratowy mieszkań w miastach . Zrobiłem dokładnie to samo nie będę płacił po 5000m2 jak mogę wybudować się 7km za 2200zł za metr. jest kilka miast, ktore sie nie wy

zbiornik

Gdyby tak miało być, to po co koledze ten zbiornik? Woda niech sobie odpłynie i cześć! Wasze sugestie mają taki rezultat, że po deszczu kolega zostanie z pustym zbiornikiem na deszczówkę. To po co mu ten zbiornik? Wystarczyłaby płytka studzienka. Po co utrzymywac poziom wody u gory, czekac az sie studzienka napelni. Ma studnie z kregow, wiec raczej nie mega wielkiej pojemnosci. Taka wode powinno sie wypompowywac jak najwczesniej, bo jak bedzie prawie pelno i oberwie sie chmura, to moze sie pompa okazac za malo wydajna. Wtedy zbiornik stanie sie buforem miedzy duzym opadem a mniej wydajna pompa.Zbiornik może mieć dwie funkcje. Albo gromadzi deszczówkę do wykorzystania albo gromadzi deszczówkę, aby ją powoli rozlać, stanowi tylko bufor budowa przyłącza wody i kanalizacji, w celu uniknięcia kałuż. Może pełnić obie funkcje, ale to oznacza że pewna część pojemności zbiornika jest normalnie pusta, dla przyjęcia gwałtownego opadu, a w reszcie gromadzi wodę na zapas. Taki zbiornik z "prz