Przejdź do głównej zawartości

etap

Zamiana tradycyjnej więźby na wiązary systemowe drewniane dało oszczędności faktyczne w trakcie realizacji obiektu na poziomie 20 tys.-zł. Szybko mu się spłacił projekt indywidualny natomiast masz rację, wyceny ( czy też różnice ) robocizny są olbrzymie, ( w materiale trochę mniejsze - zależy między innymi od regionu ) , ale też i można wysyłać do woli zapytania ofertowe i sprawdzać firmy X razy.Jeżeli chcesz taniej, to choćbyś dodała te 10m2 do parterówki to i tak będzie tańsza. Wiadomo, że dojdzie dodatkowa podłoga, ściany i dach, ale jak pójdziesz w piętro to dojdą schody, strop i skosy.w małym domu ( powiedzmy 100 - 120m2 P.U. ) : TAK, ale dla średnich i większych budynków ( 180 - 200m2P.U. ) te proporcje się najpierw wyrównują, potem idą na korzyść obiektu dwukondygnacyjnego lub parterowego z użytkowym poddaszem. Niekiedy ( zazwyczaj ) Warunki Zabudowy wymuszają dach spadowy np. o kącie 35-45stopni wówczas parterówka może nie mieć swojego logicznego uzasadnienia, skoro dach jest niezbędną, konieczna atrapą, a tym samym 1/3 kubatury budynku jest niewykorzystana użytkowo. - widziałem gdzieś na FM jak ktoś rysował sobie budynek parterowy +/-200 -250m2 P.U. i przykrywał wynikowym ( zgodnym z Warunkami Zabudowy ) dachem wielospadowym, gdzie strych nieużytkowy zajmował w tym przypadku 150m2 ! a dyskusja była na temat ... kuchni Z tym, że nie ja sobie rysowałam, a faktycznie taki a nie inny dom miałam wtedy budować. Parterowy dom bardzo mocno nawiązujący do tradycyjnego dworu staropolskiego, co niejako wymuszało mi odpowiednie proporcje i kąt nachylenia dachu Na pewno jednak nie pytałabym "czy da się taki dom postawić do 300 tys" Głęboki ciemny korytarz w strefie nocnej to też pasuje... Ale udało się tę ciemność ograniczyć przez zaprojektowanie przeszklonych drzwi do pralni i z pralni na zewnątrz. Ech, jak żałuję, że tego domu nie zbuduję Zastanawia mnie, ile może potrwać projektowanie naszego domu teraz, kiedy nasze potrzeby praktycznie się nie zmieniły, ale zmieniła się forma, w jaką chcemy je ubrać. Tak z ciekawości - inwestor mający bardzo konkretne wytyczne i potrzeby odnośnie metrażu pomieszczeń, ich usytuowania względem stron świata oraz wstępnego umeblowania (czyli co MUSI się zmieścić) ułatwia pracę czy raczej utrudnia? Ech, gdyby się nie sypnęło, to byłyby już okolice SSO... A tak to cóż - najprawdopodobniej nie będzie żadnego dworku, bo niewykluczone, że będziemy szukać działki miejskiej, a na takiej dwór po prostu nie przystoi. Wyglądałby karykaturalnie na osiedlu domków jednorodzinnych, obudowany niemal z każdej strony, brrr. Ale za to w przypadku działki miejskiej, gdzie mpzp mówi (między innymi oczywiście) o kącie nachylenia dachu między 25 a 40 stopni, myślimy nad nowoczesną architekturą. I też będziemy mieć dylematy jak zmieścić 4 pokoje sypialne, gabinet, kuchnię, 2 łazienki, kotłownię, salon i garaż dwustanowiskowy w parterze. Niewykluczone, że wtedy w celu obniżenia kosztów "wyrzucimy" 3 sypialnie na wyższą kondygnację, ale to wszystko będzie wymagało bardzo długich kamerowanie kanalizacji rozmów z architektem o kosztach budowy każdego z wariantów... Na komunikację w małym domku parterowym pójdzie ok 8-10% powierzchni, w piętrowym wyjdzie 15-18% Odnośnie blachy: problem był z jej głośnością, ale to bardzo rzadkie. Zawsze też zakładałem, że będę robił blachę, ale jak porównasz cenę dobrej blachy i niższej półki dachówkę, to się okaże, że blacha jest droższa. Osobiście wolę słabszą dachówkę niż najlepszą blachę... u siebie kiedyś zrobię dachówkę

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

pretekst

Masz absolutną rację. Cena mieszkania ZAWSZE będzie sumą maksymalnej kwoty możliwej do wyciśnięcia z klienta plus wszystkie możliwe dopłaty. Identycznie jest z cenami pogrzebów: to niezmiennie jest dokładnie 100% zasiłku pogrzebowego.Ja mieszkam w Opolskim i u mnie polowa rodziny wyjezdza za granice do pracy, ja tez jezdzilem ale mi się odechcialo to chciałem znaleźć prace w Polsce, znalazłem ale raz na kilka dni a raz na miesiąc bo na tyle miałem uwowe i zresztą za minimalna stawke, teraz zarejestrowałem się w urzędzie pracy i siedze już od dłuższego czasu na bezrobociu, na moim przykładzie musze stwierdzić ze rząd jest oderwany od zwykłych ludzi i wmawia mity ze jest niskie bezrobocie, oczywiście niby jest ale dlatego ze dużo osob znalazło zatrudnienie za granica, po drugie niby pracodawcy tak bardzo bija się o pracowników a do mnie nikt się nie zgłasza, a urząd pracy milczy.Po prostu centra miast są wypełniane przez biurowce, markety i inne molochy w których się pracuje a nie mieszk

miasto

W miastach strach żyć smród brud spalin pełno parkingów na osiedlach brak trawiastych placów zabaw brak .Rodzi się przemoc wykluwają się nowe choroby . Ja myślę o zamieszkaniu na wsi lub całkowicie wynieść się do innego kraju . Nawet myślę o Ukrainie tam przynajmniej każde dziecko ma gdzie pobiegać po trawie ,tam przynajmniej jest masowy zakaz wycinek.No i zdziwieni są? Ja w UK kupiłem dom za 100tyś funtów. U mnie w mieście rodzinnym o podobnej ilość mieszkańców kosztuje podobnie lub więcej. W Polsce zarabiałem 5 razy mniej. Jak pani posieł bo inaczej jej nie można nazwać wypowiada się, że w Polsce nie można wyżyć za 6 tyś pln to normalni ludzie jak się czują? Nigdy nie wrócę do tego chorego kraju.Nikt nie ucieka tylko z metropolii przeprowadzają się na wieś :) Jak już ktoś napisał przyczyną są horrendalne stawki za metr kwadratowy mieszkań w miastach . Zrobiłem dokładnie to samo nie będę płacił po 5000m2 jak mogę wybudować się 7km za 2200zł za metr. jest kilka miast, ktore sie nie wy

zbiornik

Gdyby tak miało być, to po co koledze ten zbiornik? Woda niech sobie odpłynie i cześć! Wasze sugestie mają taki rezultat, że po deszczu kolega zostanie z pustym zbiornikiem na deszczówkę. To po co mu ten zbiornik? Wystarczyłaby płytka studzienka. Po co utrzymywac poziom wody u gory, czekac az sie studzienka napelni. Ma studnie z kregow, wiec raczej nie mega wielkiej pojemnosci. Taka wode powinno sie wypompowywac jak najwczesniej, bo jak bedzie prawie pelno i oberwie sie chmura, to moze sie pompa okazac za malo wydajna. Wtedy zbiornik stanie sie buforem miedzy duzym opadem a mniej wydajna pompa.Zbiornik może mieć dwie funkcje. Albo gromadzi deszczówkę do wykorzystania albo gromadzi deszczówkę, aby ją powoli rozlać, stanowi tylko bufor budowa przyłącza wody i kanalizacji, w celu uniknięcia kałuż. Może pełnić obie funkcje, ale to oznacza że pewna część pojemności zbiornika jest normalnie pusta, dla przyjęcia gwałtownego opadu, a w reszcie gromadzi wodę na zapas. Taki zbiornik z "prz